Google SERP simulator

De Google SERP simulator toont hoe je zoekresultaat er kan uitzien in de Search Engine Results Page (SERP) van Google.

Maak gebruik van de simulator om je zoekresultaat in de SERP te verbeteren, meer uitleg en tips vind je onderaan de pagina.

Opties

https://www.bramgx.be/serp-simulator
Google SERP simulator - bramgx
De Google SERP simulator toont hoe je zoekresultaat er kan uitzien in de Search Engine Results Page (SERP) van Google.
https://www.bramgx.be/serp-preview
Hulp nodig met je online marketing? - bramgx
Haal een partner in huis die meehelpt aan jouw online marketing verhaal. Zoekmachineoptimalisatie, advertentiecampagnes, strategie en advies ...
https://www.bramgx.be/blog
Online marketing blog - bramgx
De meest recente blogartikelen met tips en nieuwtjes over online marketing.

Meta data

Vul de simulator in en kopieer de HTML-code. Plaats ze in de <head> sectie van je pagina.

  • <meta property="og:title" content=""/>
  • <meta property="og:description" content=""/>
  • <meta property="og:url" content=""/>

Hulp nodig met SEO?

Zoekresultaten in Google.

Als je een zoekopdracht uitvoert dan beland je op de zoekresultatenpagina van Google. Google plaatst er een overzicht van webpagina’s die relevant zijn voor je zoekopdracht. Afhankelijk van die zoekopdracht vind je er organische zoekresultaten, tekstadvertenties, afbeeldingen en andere informatie terug.

Google SERP preview

De SERP (Search Engine Results Page) simulator helpt je met de opmaak van het organische zoekresultaat. Een uitnodigende titel en beschrijving kunnen ervoor zorgen dat meer gebruikers doorklikken naar je website. Plaats altijd het belangrijkste zoekwoord van je landingspagina in de titel en beschrijving.

Door metadata te plaatsen in de HTML-code van je website vertel je aan Google welke informatie het mag tonen in het zoekresultaat. Onder de SERP simulator vind je, na het invullen van je gegevens, de metadata terug die je dan in de <head> sectie van je webpagina plaatst.

Als je geen metadata toevoegt in je broncode dan zal Google zelf bepalen welke informatie in de SERP komt te staan. Door metadata te plaatsen in de HTML-code heb je meer controle over de inhoud die getoond zal worden in het zoekresultaat. Google is tegenwoordig slim genoeg om een link te maken tussen je metadata en de content die op je webpagina staat. Zorg er dus voor dat je titel en beschrijving steeds relevant zijn voor de inhoud van je webpagina.

Dynamische zoekresultaten.

Google wil bij een zoekopdracht steeds de meest relevante antwoorden tonen aan zijn gebruikers. Het kan daardoor zijn dat je metadata genegeerd wordt ten gunste van de zoekopdracht. We hebben hier jammer genoeg weinig controle over en zullen vertrouwen moeten hebben in de keuzes die Google maakt.

Het plaatsen van je metadata is zeker geen verloren werk. Het dient nog steeds als vertrekpunt voor Google om je webpagina beter te begrijpen.

Goed om te weten.

De ruimte die Google voorziet voor het plaatsen van een titel en beschrijving is beperkt. Google kijkt hiervoor naar de pixelbreedte van de content.

  • Titel: +/- 512 pixels
  • Beschrijving: +/- 920 pixels

Je zal gemerkt hebben in de SERP simulator dat we content beperken door een limiet te plaatsen van het aantal tekens. We kunnen tekst niet breken in pixels dus werd er berekend, met een ruime marge, hoeveel tekens er in de pixelbreedte passen.

10 handige tips voor het schrijven van je SEO titel en beschrijving.

  • 01. Schrijf altijd met de bezoeker in gedachte.
  • 02. Gebruik voor elke pagina unieke, relevante en korte titels.
  • 03. Plaats je primaire zoekwoord vooraan in de titel.
  • 04. Herhaal je primaire zoekwoord in de beschrijving.
  • 05. Beperk gebruik van hoofdletters want dit neemt meer ruimte in.
  • 06. Zorg voor nieuwsgierigheid in de beschrijving.
  • 07. Plaats een call-to-action op het einde van je beschrijving.
  • 08. Maak gebruik van krachtige woorden (vb: opvallend, authentiek, geheim, uniek ..).
  • 09. Vermeld je merknaam in de titel indien er voldoende ruimte over is.
  • 10. Bekijk een voorbeeld in de SERP simulator voor je beslist je metadata aan te passen.

Bonustip

Leer van je concurrenten. Gebruik het zoekresultaat van pagina’s die hoger ranken in Google als inspiratiebron voor de opmaak van je titel en beschrijving.

Hulp nodig met je online marketing?

Ik luister graag naar jouw vraag. Twijfel er dus niet aan om mij te contacteren.